HTML

városépítési főosztály

A városfejlesztés közös ügy. Budapest fejlődése nem lehet sikeres az itt élők aktív részvétele nélkül. A kezdeményezés célja az együttműködés megteremtése a várost tervezők és a városban élők között. A blog, Finta Sándor Budapest főépítésze, és a városházán az általa vezetett azonos nevű, Városépítési Főosztály projektje. Az itt közöltek szakmai ötletek, koncepciók, beszámolók és vitakérdések.

facebook

szerkesztőség

mezos.balazs@budapest.hu

Elkészültek a margitszigeti futókör tervei! Megkértük a tervezőket, hogy mutassák be a jelentősebb változásokat, melyeket egyrészt a szakma, másrészt pedig - a márciusi felmérésünk eredményeképpen - a lakosság javasolt. A legfontosabb, hogy a pálya szélesebb lesz, minimum 1,40, de lesznek 1,80 m szélességű szakaszok is, illetve elérhető lesz az új öltöző, zuhanyzó és wc a MAC épületben. 

margitsziget átnézeti A5 és jelmagy 14 05 05 RGB web-reábra 1# - tervező: Departer Kft. 

A futópályának azonban vannak olyan részei, ahol a fasorok nem engednék az út kiszélesítését, ezért ezeken a szakaszokon a fákat megkerülve kettéválik, majd újra összefonódik. (R1#)

E:\MUNKA\Margitsziget\M01_M08_margitsziget_mintametszetek_14 03ábra 2# - tervező: Departer Kft.

A lakossági véleményekből jól érzékelhető volt a gyalogosok és futók közötti konfliktus, ezt megelőzve felfestésekkel és táblákkal jelöljük a különböző funkciókat. Számos olyan szakasz van továbbá, ahol a gyalogos sáv leszűkül, így a "lassabban kikapcsolódni vágyók" kénytelenek a futópályán folytatni útjukat. Az R1#-es metszeten jól láthatóak azok a pontok, ahol erre a problémára a gyalogos sávot leválasztjuk és eltereljük, illetve, vannak olyan partszakaszok is, ahol a gyalogos felület annyira leromlott, hogy szinte nem is létezik; itt a gyalogos burkolatot kiépítjük (R2#-R3#).

Szintén lakossági javaslatra fokozott figyelmet fordítottunk az Árpád hídi átkelőre, ahol sávszűkítések, felfestések, táblák késztetik lassításra a járműveket.

(C:\\Users\\Gardenworks\\Documents\\M\363ni munka\\MUNKA\\Margitábra 3# - tervező: Departer Kft.

Szintén remek lakossági ötlet volt a "több pontos indulás" jelölése (a Margit híd budai és pesti oldalán, Árpád hídnál), így különböző induló és km-t jelző felfestések kerülnek fel a pályára, hogy minden irányból könnyen számlálható, értelmezhető legyen a megtett távolság. (ábra 1# - a,b,c pontok)

A közbeszerzés jelenleg nyitva van, a határidő május 9-e, mely elképzelhető, hogy néhány nappal kitolódik. A munkálatok júniusban megkezdődnek, először a pesti oldalon, majd ezt követően a budai parton is. A sziget folyamatosan használható lesz, a belső és külső beton utak biztosítják ideiglenesen a folytonosságot, tehát nem kell oda-vissza rohangálni.

A pálya iskolakezdésre készen lesz!

MB

A bejegyzés trackback címe:

https://varosepitesifoosztaly.blog.hu/api/trackback/id/tr706120390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

natural01 2014.05.06. 18:30:45

A "több pontos indulás" nagyszerű ötlet, de Árpád hídi oldalon, csak a kocsival érkező futókra gondolnak a "c" ponttal a parkolónál, akik gyalogosan vagy futva érkeznek a hídról és a legészakibb pontról kezdik a futást azok sajnos nincsenek ezzel a tervvel kiszolgálva. Hiányzik egy "d" pont véleményem szerint. Tervezőknek hol, hogyan lehet visszajelzést küldeni?

pitonkigyo 2014.05.06. 22:14:28

A biciklis jobbkanyar a híd felé elég szűk így szembeforgalommal, azt ketté kéne osztani és lapítani az ívet.

joakos 2014.05.07. 08:55:34

Az R2 mintametszet egy vicc. Azt ne gondolja senki, hogy ott nem fognak a gyalogosok a futópályán sétálni... Ha jól látom, a térkép szerint ez ott lesz, ahol most a futópálya valamivel magasabban fut, mint a mellette lévő "gyalogos" rész, azt meg kell tartani a továbbiakban is, sőt, a szintkülönbséget növelni kéne legalább 2-3 lécsőfoknyira, akkor talán kevésbé tántorognának rá a gyalogosok a futópályára...

Holly Goly 2014.05.07. 22:12:40

Eddigis sokan sétálgattak a futósávon, még többen bicikliznek is rajta, mi, futók pedig türelmesen kerülgetjük őket. Ez után sem hiszem, hogy máshogy lesz :(

zsoci 2014.05.07. 22:42:54

Én itt egy kérdésre nem látok választ:
Milyen széles lesz a pálya?

Amit pedig hiányolok az a ivókutak. Az nem kerül telepítésre?

szamaritánus 2014.05.08. 07:36:49

akkor az orzott bringatarolo tovabbra is alom marad...
@zsoci: ott van pedig: 1,4 es 1,8 m

Prosectura3 2014.06.19. 11:55:57

Melyik júniusban indul és melyik szeptemberben lesz készen? Idén, vagy a következő választási évben?

varosépítési főosztály 2014.07.08. 18:20:56

@Prosectura3: sajnos lesz egy kis csúszás, a tervezett összeg kevésnek bizonyult, egy pályázat sem érkezett a közbeszerzésre. Június 30-án a közgyűlés megszavazott további 30 millió forintot (hogy az öltöző épület se maradjon ki), melynek pályázatát most írjuk ki. Kérjük türelmetek és megértéseteket, folyamatosan tájékoztatunk a fejleményekről a facebook-on.

Pinty76 2014.08.19. 17:07:55

@varosépítési főosztály: a képekből sajnos az derül ki, hogy az Árpád hídi oldalon a parkolónál továbbra sem lesz WC. Ez tényleg így van, vagy lesz esetleg? Nagy szükség lenne rá, mind a futók mind a szigetre az Árpád híd felől kirándulók részére. Egy kultúrált fizetős WC biztosan ki lenne használva.
süti beállítások módosítása